بازداشت نیروهای «ماجد فرج» در غزه توسط جنبش حماس



وزارت امور داخلی غزه از بازداشت نیروهای امنیتی وابسته به رئیس سازمان اطلاعات تشکیلات خودگردان فلسطین در غزه خبر داد.

به گزارش ایسنا، وزارت امور داخلی در غزه اعلام کرد: یک گروه امنیتی مشکوک با کامیون‌های هلال احمر مصر وارد غزه شدند که این گروه وابسته به «ماجد فرج»، مدیر سازمان اطلاعات تشکیلات خودگردان فلسطین است. اطلاعات اولیه نشان می‌دهد که اعضای این نیروی امنیتی صدها نفر هستند. ما رهبران این گروه امنیتی را بازداشت کرده و از آنها بازجویی کرده‌ایم.

پیش از این برخی منابع از مشارکت یک گروه مسلح وابسته به دستگاه اطلاعات فلسطین با رهبری ماجد فرج در حمایت از ورود کمک‌ها به شمال غزه در روز شنبه خبر داده بودند.

به نقل از رأی الیوم، وزارتخانه مذکور اعلام کرد: این نیروی امنیتی با حمایت شاباک و ارتش رژیم اشغالگر وارد شمال غزه شد.

به گفته منابع، ماجد فرج یک نیروی امنیتی مسلح را تشکیل داده که برای اولین بار شامگاه شنبه با مجوز رژیم صهیونیستی در حمایت از ورود کمک‌های بشردوستانه به میدان الکویت در جنوب شهر غزه شرکت کردند.

یک مسئول در وزارت امور داخلی در غزه اعلام کرد: این نیروی امنیتی با کامیون‌های هلال احمر مصر وارد غزه شد و فعالیت‌های خود را به طور کامل با نیروهای رژیم صهیونیستی هماهنگ کرده بود. ماجد فرج فعالیت این نیرو را با یک روش گمراه کننده امنیتی مدیریت می‌کرد و با این روش سعی می‌کرد گروه‌ها و عشایر فلسطینی را فریب بدهد.

مصر نیز به مرکز اداره گذرگاه‌ها در غزه اطلاع داد که از این نیروی امنیتی که کامیون‌های مصری را تحویل گرفته بودند، اطلاعی ندارد.

از سوی دیگر یک مسئول در تشکیلات خودگردان فلسطین این خبر را تکذیب و اعلام کرد: بیانیه وزارت داخلی حماس صحت ندارد.

در این راستا، جبهه داخلی فلسطین در نوار غزه نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: شنبه طی یک عملیات اطلاعاتی افسران و نیروهای وابسته به سرویس‌های اطلاعاتی عمومی تشکیلات خودگردان فلسطین در رام الله به دستور رسمی و مستقیم ماجد فرج به شمال غزه نفوذ کردند تا در میان جبهه داخلی در نوار غزه هرج و مرج و ناامنی ایجاد کنند. ورود آن‌ها با هماهنگی شاباک و ارتش رژیم صهیونیستی پس از دیدارهایی که اخیرا بین آن‌ها در یکی از کشورهای عربی برگزار شد، انجام گرفته است.

در این بیانیه آمده است: سرویس‌های امنیتی فلسطینی در غزه با این نیروها مقابله کرده و ۱۰ نفر از آن‌ها را بازداشت کردند و طرح آن‌ها را ناکام گذاشتند و به هر کس که در طرف دشمن ایستاده و بخواهد به آن خدمت کند، ضربه‌ای محکم و کاری وارد خواهند کرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید