ماموریت موشک سایوز برای ارسال فضانوردان لغو شد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپیس، این درحالی بود که فضانوردان داخل ۳ کپسول در انتظار پرتاب بودند.

به طور دقیق تر عملیات ۲۱ ثانیه قبل از پرتاب موشک سایوز حامل تریسی دایسون فضانورد ناسا، اولگ نویتسکس از روسیه و مارینا واسیلوسکایا از بلاروس به ایستگاه فضایی بین المللی لغو شد.

به گفته مقامات عملیات به دلیل فعال شدن یک سیستم اتوماتیک مدت کوتاهی قبل از احتراق موتور لغو شد. راسکاموس سازمان فضایی روسیه مهندسان را به سرعت به پد پرتاب فرستاد تا از ایمن بودن موشک اطمینان حاصل و فضانوردان از کپسول مخصوص خارج شوند.

دلیل لغو عملیات باتری از کاری افتاده بود. یوری بوریسف مدیرعامل راسکاموس در بیانیه ای نوشت: دلیل لغو عملیات شناسایی شد. ما متوجه شدیم کاهش ولتاژ در منبع جریان عامل اصلی بوده است.

از سوی دیگر اسپیس ایکس سی امین ماموریت پرتاب محموله به ایستگاه فضایی بین المللی برای ناسا را انجام داد و ۳ تن ذخایر و سخت افزار علمی به این آزمایشگاه فضایی فرستاد.

در این عملیات یک موشک فالکون ۹، کپسول فضایی کرو دراگون بی سرنشین را در ساعت ۲۰:۵۵ دقیقه دیشب به وقت گرینویچ از مقر فضایی کیپ کاناورال به فضا برد. بوستر اول فالکون ۹ طبق برنامه ریزی ۸ دقیقه پس از پرتاب به زمین بازگشت و در منطقه فرود-۱ در ایستگاه فضایی کیپ کاناورال فرود آمد. این ششمین پرتاب و فرود بوستر مذکور بود.

حدود ۱۲ دقیقه پس از پرتاب نیز کپسول کرو دراگون از بوستر بالایی موشک جدا شد. این فضاپیما حدود ۲ روز طول می کشد تا به ایستگاه فضایی زمین برسد و قرار است روز شنبه در ساعت ۷:۳۰ دقیقه صبح به وقت آمریکا کنار ایستگاه فضایی بین المللی پهلو بگیرد. ۲۷۲۱ کیلوگرم تجهیزات علمی، تجهیزات مربوط به ایستگاه فضایی بین المللی، میوه و سبزی تازه همراه غذاهای دیگر برای اقامت کنندگان ایستگاه فضایی بین المللی ارسال شد.

دیدگاهتان را بنویسید