آذربایجان شرقی از وضعیت کرونا قرمز خارج شد



به گزارش روز پنجشنبه ایرنا ، در آخرین رنگ بندی استانها و شهرهای مختلف کشور ، دو شهر تبریز و ملکان که تا دیروز در تاج قرمز قرار داشتند ، از امروز رنگ خود را به نارنجی تغییر دادند و بر این اساس ، هیچ یک از شهرهای آذربایجان شرقی وضعیت کرونا قرمز ندارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه تعداد بیماری های کرونر قلب در استان رو به کاهش است ، گفت: وضعیت بیماری کرونر قلب در استان از نظر میزان بروز بیماری و تعداد بیمارستان ها و فوتشدگان. “

محمد حسین صومی با بیان اینکه آذربایجان شرقی از نظر میزان واکسیناسیون در کشور در صدر قرار دارد ، اظهار کرد: طبق آخرین آمار 86 درصد افراد بالای 60 سال ، 80 درصد 50-60 سال ، 72 درصد سن دارند. افراد 40-50 ساله و 40٪ پانزده تا 18 درصد بزرگسالان استان واکسینه می شوند.

وی با بیان اینکه جمعیت هدف واکسیناسیون آذربایجان شرقی 3 میلیون نقره است ، اضافه کرد: واکسن سینوفارم و برکت برای دوز اول و واکسن سینوفارم ، برکت و استرازنکا (برای افرادی که اولین دوز Astrazenka و Sputnik را دریافت می کنند) برای دوز دوم. در واکسیناسیون مراکز استان ..

صومی گفت: ما متعهد هستیم که مردم استان را در اسرع وقت و طبق برنامه واکسینه کنیم و سعی داریم گروه های سنی جدید را براساس ارزیابی هایی که در کوتاه ترین زمان ممکن انجام می شود اعلام کنیم.

وی با بیان اینکه استانهای گران قیمت نباید برای دریافت واکسن در سیستم واکسیناسیون ثبت نام کنند ، افزود: برنامه واکسیناسیون در استان کمی جلوتر از برنامه ملی است و معمولاً قبل از افتتاح سهمیه ثبت شهرهای کوچک در سیستم ، از گروه ها مشخص شده در استان آغاز می شود.

دیدگاهتان را بنویسید