اما پرورش اسب / “انجماد اسپرم” از تحقیقات به کسب و کار! خبرگزاری مهر ایران و اخبار جهان


خبرگزاری مهر – گروه استان ها: موضوعی که در چند هفته اخیر در سرفصل چند رسانه قرار گرفته و بسیاری از افراد جامعه را شگفت زده کرده است ، انجماد منی اسب و تلقیح مصنوعی برای تولید اسب از نژادهای خاص و اصیل است.

گفته می شود با اجرای این روش از صفر تا صد می توان از انقراض اسب اصیل جلوگیری کرد و تولید این نژادها را در کشور افزایش داد.

از آنجا که اسبهای اصیل و نژادهای خاص گران هستند ، می توانید با فروش اسپرم آنها پول زیادی بدست آورید.

همه چیز در مورد پرورش اسب اصیل / منجمد کردن منی از تحقیق تا تجارت

تجارت میلیارد دلاری که در این زمینه ایجاد شده است ، برای پیگیری طرحی مشابه که در دانشگاه شهرکورد به پایان رسید ، بستری شده است.

انجماد اسپرم اسب یکی از راه های تولید نژاد اصیل است که توسط محققان چهارمحال و بختیاری اجرا شده است اما به دلیل کمبود اعتبار ، واحد تخصصی تولید و نگهداری اسب اصیل در استان وجود ندارد.

م Instituteسسه تحقیقات دانشگاه شهرکرد تنها پژوهشکده ای در کشور است که توانسته است صفر تا صد عملیات جمع آوری مایع منی ، انجماد و تلقیح مصنوعی محققان را انجام دهد.

در همین حال ، سایر م institutionsسسات تحقیقاتی کشور برای انجام عملیات رقیق کننده و اسپرم از خارج وارد می کنند.

انجام عملیات انجماد اسپرم صفر تا 100 اسب در شهرکرد

محقق حوزه و استاد دانشگاه شهرکرد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در پژوهشکده دانشگاه منی از اسب گرفته شده و با رقیق کننده مخصوص ترکیب می شود.

ناصر شمس با بیان اینکه عملیات رقیق سازی در پژوهشکده تکرار شد ، گفت: پس از ارزیابی کمی و کیفی ، اسپرم منجمد می شود.

وی گفت: “اسپرم های منجمد در دمای منفی 137 درجه ذخیره می شوند.”

همه چیز در مورد پرورش اسب اصیل / منجمد کردن منی از تحقیق تا تجارت

استاد دانشگاه شهرکرد ، با بیان اینکه صفر تا 100 مرحله جمع آوری اسپرم و تلقیح مصنوعی در پژوهشکده دانشگاه شهرکورد انجام شد ، گفت: رقیق کننده ها و مواد مورد استفاده در این فعالیت توسط محققان پژوهشکده تولید و مصرف می شود.

تولید اسب اصیل با انجماد مایع منی و تلقیح مصنوعی

شمس با اشاره به اینکه سایر مutesسسات تحقیقاتی خصوصی در کشور موادی مانند رقیق کننده و منی اسب را از خارج وارد و مصرف می کنند ، افزود: با توجه به شرایط تحریم ها ، موسسات تحقیقاتی مشکلات زیادی را بررسی می کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه منجمد شدن منی از ثروتمندترین اسب ها می تواند درآمد بالایی در استان ایجاد کند ، ادامه داد: با انجماد منی اسب و تلقیح مصنوعی ، نژادهای اسب اصیل در چهارمحال و بختیاری تولید می شود.

همه چیز در مورد پرورش اسب اصیل / منجمد کردن منی از تحقیق تا تجارت

این پژوهشگر از موسسه تحقیقات دانشگاه شهرکورد با اشاره به فرصت و ظرفیت تجاری انجماد اسپرم اسب اظهار داشت: برخی از صاحبان اسب در چهارمحال و بختیاری از این طرح برای انجماد و ذخیره اسپرم اسب اصلی خود استفاده کرده اند.

قابلیت ذخیره مایع منی اسب برای چندین دهه

شمس با اشاره به اینکه این روش می تواند از انقراض نژادهای اصلی جلوگیری کند ، گفت: “متقاضیان زیادی در این زمینه وجود دارد.”

وی با اشاره به پنج قرارداد برای انجماد اسپرم اسب در موسسه تحقیقاتی دانشگاه گفت: “اسپرم های منجمد می توانند برای چندین دهه ذخیره و استفاده شوند.”

استاد دانشگاه شهرکرد با بیان اینکه این موضوع فرصتی عالی برای معرفی پژوهشکده دانشگاه شهرکرد در کشور است ، گفت: هیچ محدودیتی برای رفع نیازها و مطالبات در کشور وجود ندارد.

همه چیز در مورد پرورش اسب اصیل / منجمد کردن منی از تحقیق تا تجارت

شمس با بیان اینکه ارزش ریالی برخی از اسبهای اصیل بسیار زیاد است ، تصریح کرد: با انجماد اسپرم و تلقیح مصنوعی ، می توان ویژگیهای نژادی بالاتر اسبهای اصیل را حفظ کرد.

سایه سنگین کمبود اعتبار برای نگهداری و تولید اسبهای اصیل

رئیس دانشگاه شهرکورد در گفتگو با خبرنگار مهر ، با اشاره به موفقیت موسسه تحقیقاتی دانشگاه در انجماد انتقال مایع منی اسب و جنین ، اظهار کرد: اسبهای اصیل دارای هزینه بالایی هستند که می توان برای ایجاد درآمد بالا تولید کرد.

سعید کریمی با اشاره به کمبود اعتبار برای بهره برداری از این پروژه ، گفت: نگهداری اسب اصیل دارای شرایط خاصی است که هزینه زیادی را برای دانشگاه می طلبد.

همه چیز در مورد پرورش اسب اصیل / منجمد کردن منی از تحقیق تا تجارت

وی با بیان اینکه تولید و نگهداری اسب اصیل در دستور کار دانشگاه شهرکرد است ، تصریح کرد: با ورود سرمایه گذار می توان این پروژه را در دانشگاه اجرا کرد.

بنابراین گزارش دستگاههای مسئول می تواند با معرفی ظرفیت چهارمحال و بختیاری به سرمایه گذاران ، زمینه ساز پروژه تولید و نگهداری اسب اصیل استان شود.

در همین راستا ، ایجاد مراکز پرورش اسب با نژادهای خاص با حمایت و استفاده از ظرفیت محققان چهارمحال و بختیاری بستری برای رونق صنعت در استان خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید