اتفاق عجیبی افتاد / 1/3 اولین ثبت کنندگان وام مسکن شکست خوردند


به گزارش تجارت نیوز ، با قوانین و مقررات فعلی در زمینه مسکن ، جبران خسارت سپرده گذاران صندوق پس انداز مسکن یکم جبران نمی شود و امکان کمک به کسانی که خانه خود را در دوران اقتصادی از دست داده اند ، وجود ندارد. تنش های دهه 1990 ؛ اما همانطور که محمود محمودزاده ، معاون مسکن و ساختمان وزیر می گوید: “این معاون در تلاش است تا برای هر دو گروه از بازماندگان تورم مسکن که می توانند در داخل کشور قدم بگذارند ، تأییدیه دریافت کند.”

قانون تولید سالانه یک میلیون خانه به زودی اجرا می شود و احتمالاً ثبت نام متقاضیان در این ماه آغاز می شود. با این حال ، طبق قوانین فعلی ، چهار شرط کلی برای متقاضیان واحدهای مسکونی وجود دارد که باعث می شود بخشی از جامعه نیازمند در بازار مسکن همچنان از ترتیبات مسکن دولتی محروم باشند. اما تلاش هایی در حال انجام است که احتمالاً بسته گروه افراد را نیز تحویل می دهد.

تلاش برای تسهیل شرایط متقاضیان مسکن دولتی

طبق قانون ، جامعه هدف پروژه های مسکن دولتی ، شامل مسکن بیشتر ، مسکن ملی و قانون جدید جهش تولید مسکن ، خانوارهایی هستند که باید 46 شرط اساسی را برآورده کنند. اولین شرط این است که اصلی یا اعضای خانواده از ابتدای انقلاب از امکانات دولتی ، زمین یا مسکن استفاده نکرده باشند.

تحت شرایط دوم ، خانواده باید از سال 2005 بی خانمان بوده و هیچ سابقه مالکیت برای سرپرست یا اعضای خانواده ثبت نشده باشد. شرط سوم مربوط به ازدواج متقاضی است و طبق شرط چهارم ، متقاضی باید 5 سال در شهر متقاضی اقامت داشته باشد.

در مسکن مهر و مسکن ملی شرایط در نظر گرفته شده است اما معاون مسکن و ساختمان وزیر می گوید: این معاونت در تلاش است شرایط متقاضیان مسکن دولتی را به ویژه در دو مورد سابقه دارایی و سابقه اقامت بهبود و تسهیل کند. به

وی در مصاحبه با محمود محمودزاده افزود: “سابقه مالکیت در جهت فعلی سال 2005 و بعد از آن ذکر شده است ، اما ما تصمیم می گیریم امسال را تغییر دهیم تا شرایط مسکن برای مسکن ضروری در صورت تمایل مسئولان تسهیل شود. «زیرا برخی از خانواده ها تا چند سال پیش مسکن داشتند ، اما در زمان تنش های اقتصادی بدون دلیل مسکن خود را از دست دادند و اکنون به مسکن نیاز دارند.

وی در مورد سابقه مسکن می گوید: “پیشنهادی ارائه شد که به وزارت راه و شهرسازی اجازه داده شود تا با توجه به ویژگی های هر منطقه و جامعه درخواست کننده آن منطقه ، درخواست 50 سال اقامت را درخواست کند. که باید در جلسات آتی شورای عالی مسکن به تصویب برسد. »

خبر خوب برای محمودزاده برای اولین مسکن

بر اساس آمار بانک عامل مسکن ، از مجموع سپرده گذاران صندوق پس انداز مسکن اول ، تقریباً یک سوم آنها موفق به دریافت تسهیلات و خرید خانه شده اند. اما حدود یک سوم نیز به طور کامل استقراض را متوقف کرده و از صندوق عقب نشینی کردند.

در حال حاضر تقریباً یک سوم سپرده گذاران چون وام 80 میلیون تومانی آنها تأثیری در تامین مالی خرید مسکن ندارد ، در صندوق باقی مانده و منتظر توجه دولت هستند.

اکثر افراد در زمان سپرده گذاری معادل 8 تا 10 متر مسکن در شهر تهران را در اولین صندوق مسکن برای دریافت تسهیلات معادل 20 متر مسکن واریز کرده اند. به دلیل تنش اقتصادی و جهش تورم مسکن ، قدرت خرید سپرده های آنها به کمتر از 1.2 متر مربع و قدرت خرید وام به 3 متر مسکن نرسیده است.

اکنون معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی ابراز امیدواری می کند که درخواست معاونت برای کمک به مردم مورد تایید مراجع ذیربط قرار گیرد.

محمودزاده که خاطرنشان کرد سپرده گذاران صندوق اول مسکن در سال های اخیر از بازندگان تورم مسکن بوده اند ، می گوید مردم اتفاق می افتند.

این مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازی می افزاید: معاون وزیر مسکن و ساختمان پیشنهاد کرده است که سپرده گذاران نخستین بار در تخصیص مسکن دولتی در اولویت قرار گیرند یا میزان وام مسکن آنها افزایش یابد. اما جزئیات نهایی پیشنهادها پس از تصویب احتمالی شورای عالی مسکن اعلام می شود و امیدواریم راه برای کمک به افرادی که اولین متقاضی مسکن هستند هموار شود.

جامعه هدف مسکن عمومی است

هدف اصلی قانون تولید مسکن حل مشکل مسکن یا فقر مسکن به اصطلاح اولین خانواده های مسکن ، به ویژه در سه دهک پایین شرکت در 4 سال با تولید 4 میلیون واحد مسکونی در کشور و همچنین برای کمک به اصلاح ساختار بازار.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی می گوید: در 3 منطقه کم برخوردار و تنها در گروه های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی بیش از 520 هزار خانوار نیازمند مسکن شناسایی شده اند.

محمودزاده می افزاید: “همچنین سالانه بیش از 530 هزار ازدواج جدید در کشور ثبت می شود و کمک به تامین مسکن برای آنها یکی از ماموریت های این قانون است. در عین حال ، بسیاری از 6 میلیون خانواده مستاجر در کشور هستند داده شده.

مسکن دولتی تضمین کیفیت می شود

قانون لب مسکن در حالی اجرا می شود که تجربیات مسکن مهر و مسکن ملی در دست مسئولان است و انتظار می رود اشتباهات این طرح ها در پروژه های جدید تکرار نشود.

یکی از مهمترین مسائلی که معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در مورد مشخصات پروژه های جهش مسکن می گوید این است که کلیه ساختمانهای ساخته شده بر اساس قانون جهش تولید مسکن دارای کیفیت مطلوب بوده و اجزای مختلف آنها باید بیمه 3 تا 10 سال.

محمودزاده نکته دیگر: مقدمات کار به گونه ای است که خدمات زیربنایی و روبنایی پروژه های جهش مسکن همزمان با ساخت و ساز ساخته و آماده می شود تا کلیه خدمات لازم تا زمان تکمیل متقاضیان ارائه شود. و زندگی را شروع کنید

منبع: روزنامه همشهری

آخرین اخبار مسکن را در صفحه مسکن تجارت نیوز بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید